Reklamation

3 års reklamtionsrätt

- Du som kund har 3 års reklamationsrätt.
- Reklamation rapporteras så snart felet borde ha upptäckts. 2 månader anses som skälig tid för upptäckt av skada/defekt.

Vad gör jag om min produkt var sönder då jag fick den?

  1. Skicka inte tillbaka en felaktig produkt innan du pratat med oss.
  2. Kontakta oss direkt och berätta vad som hänt och felet på din produkt.
  3. När du kontaktar oss så bifoga gärna bilder och en text som beskriver vad som är felet.
  4. Transportskadad produkt ska anmälas till transportören vid mottagande av varor samt till Bonden inom 7 vardagar från den dagen du fick din beställning, detta för att kunna godkänna skadan och ge dig en ersättning.
  5. Ersättning kan bestå av att få en ny produkt, få hela beloppet återbetalt eller få delar av beloppet återbetalt. Det beror på vad vi kommer överens om.


Återbetalning

- När paketet kommit i retur till oss kontrollerar vi varan.
- Vi återbetalar dig via Svea inom 3-5 vardagar.

Kostnad

Vid godkänd reklamation står Bonden för alla fraktkostnader.

Vad gör jag om det saknas en produkt i mitt paket?

Oj, då har något blivit felpackat. Vi ber om ursäkt för det. Kontakta oss och berätta vad som saknas, så hjälper vi dig.


Kontakta oss vid frågor, klicka här.